Experience an adventure of your life

W dniach 16-18 października 2009 roku odbyły się jubileuszowe 40 regaty „Senatspreis” 2009 w Berlinie. Oto relacja załogi „Orvaldi Sailing Team Skippi 650”.

Regaty rozegrane były w klasach Skippi 650, Platu 25, Soling, Starboot, Laser SB3, Streamline, H-Boot. W deszczu i chłodzie rozegraliśmy 9 wyścigów przy wietrze dochodzącym do 2º skali Beauforta.

16 października, po ciężkiej 10 godzinnej podróży dotarliśmy do Berliner Yacht-Club, który był organizatorem regat. Zgłosiło się do nich 14 jachtów klasy Skippi 650. Na linii startu pojawiło się jednak tylko 10 (w tym dwie załogi z Polski i 8 z Niemiec). Załoga „Orvaldi Sailing Team” wystąpiła w składzie Marcin Chodakiewicz- skipper, „Red”- trymer genakera i Piotr Małecki- trymer foka. W piątek start do pierwszego wyścigu planowany był na godzinę 14. Małe problemy z wodowaniem jachtu, a także awaria windy foka spowodowały spóźnienie naszej załogi do pierwszego wyścigu. Na szczęście po drugiej halsówce skutecznie odrabialiśmy straty i zakończyliśmy wyścig na 5 miejscu. Wyścig wygrała polska załoga Michała Kaczmarka na jachcie „Afrido”. Kolejny piątkowy wyścig to piękna walka, wręcz „match racingowa”, pomiędzy dwiema polskimi załogami. Start wygrany przez „Orvaldi Sailing Team”, utrzymanie prowadzenia przez dwa okrążenia, ale niestety mały błąd na genakerze spowodował utratę pierwszego miejsca. Na mecie jako pierwsza zameldowała się załoga „Afrido”, tuż za nią wpłynął „Orvaldi”. Trzeci plac należał do Erika Witzmanna, który dowodził jachtem „Lea”. Po pierwszym dniu regat prowadził M. Kaczmarek (2pkt.), na drugim miejscu ulokował się wspomniany Erik (5pkt.) a trzecie miejsce zajmowała załoga Marcina Chodakiewicza (7pkt.) ex equo z załogą jachtu „Pia” GER-24. W sobotę organizator regat przewidywał rozegranie czterech wyścigów. Zmiana kierunku wiatru o 180 stopni zmusiła komisję regatową do ustawienia trasy w północnej części jeziora. W trzecim wyścigu prowadził Erik. Tuż za nim na mecie pojawił się Orvaldi, uzyskując prowadzenie nad załogą GER-24. Czwarty wyścig zaowocował wieloma błędami naszej załogi i w rezultacie skończyliśmy na 5 miejscu. Chcąc się zrehabilitować kolejny wyścig zaliczyliśmy na 3 miejscu. Podczas kolejnego startu załoga Orvaldi starała się uzyskać jak najlepszą pozycję startową. Erik na jachcie Lea tuż przed samym sygnałem startowym mocno ostrzył i zmusił nas tym manewrem do falstartu. Zjechaliśmy poniżej linii startu, wyszliśmy z falstartu i już chcieliśmy odrabiać straty, gdy nagle zauważyliśmy, że na komisji wisi flaga J. Wróciliśmy, okrążyliśmy statek komisji i staraliśmy się dogonić wszystkich przeciwników. Po pierwszym „śledziu” byliśmy w połowie stawki. Bardzo dobra druga halsówka pozwoliła nam na nawiązanie kontaktu z prowadzącym ten wyścig Michałem. Ostatecznie zajęliśmy drugie miejsce, za nami pojawił się Erik. Sobotnie wyścigi zaliczamy zdecydowanie do udanych, ponieważ dzięki nim uzyskaliśmy przewagę nad jachtem GER-24. W klasyfikacji generalnej po 6 wyścigach pierwsze miejsce zajmowała polska załoga „Afrido” na drugim placu był Erik Witzmann, a ostatnie podium należało do Orvaldi Sailing Team. Przed niedzielnymi wyścigami zmieniliśmy ustawienie masztu. Na mecie zameldowaliśmy się kolejno na 4, 2 i 5 miejscu. Ostatecznie po dwóch odrzutkach zajęliśmy 3 miejsce z 20 punktami na koncie. Pierwsze miejsce w regatach Senatspreis 2009 w Berline zdobył Michał Kaczmarek z załogą. Polskie „teamy” rozdzielił Erik Witzmann.

Orvaldi Sailing Team w szczególności dziękuję panu P.Orwaldiemu, a także prezesowi klasy skippi 650, panu M. Kloska oraz organizatorowi i uczestnikom regat. Ja osobiście chciałbym podziękować „Redowi” oraz Piotrowi Maleckiemu za dobrze wykonaną pracę na jachcie.

Z żeglarskim pozdrowieniem,
Marcin Chodakiewicz

zamknij
Serwis wykorzystuje pliki cookies: Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu zbierania anonimowych danych statystycznych oraz w celu zapewnienia podstawowej funkcjonalności serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.